Fundusze europejskie

Realizacja

Realizacja

Krok po kroku

Etapy wsparcia

W projekcie mogą wziąć udział mieszkańcy podregionów bialskiego i chełmsko-zamojskiego.
Rekrutacja będzie cykliczna, prowadzona w rundach średnio co dwa miesiące, w okresie IX 2024-XII 2025. 

  • I. Etap wsparcia

    Identyfikacja potrzeb potencjalnych uczestników - zapoznaj się z informacjami na naszej stronie, umów się z lokalnym koordynatorem w jednym z naszych biur lub w punkcie kontaktowym, które znajdziesz w każdym powiecie.  

  • II. Etap wsparcia

    Wybór przez potencjalnych uczestników usługi rozwojowej w BUR nasz doradca zawodowy pomoże Ci wybrać usługi rozwojowe; przeprowadzi Bilans Kompetencji, indywidualnie dobierze najlepsze szkolenia. 

  • III. Etap wsparcia

    Przekazanie przez potencjalnych uczestników dokumentacji zgłoszeniowych do Operatora - możesz liczyć na naszą pomoc w przygotowaniu, wypełnieniu i przesłaniu dokumentów. 

    Załóż konto na PLATFORMIE. Pobierz dokumenty, wypełnij je, podpisz i zeskanuj. Wrzuć na platformę w trakcie trwania naboru.

  • IV. Etap wsparcia

    Weryfikacja dokumentów zgłoszeniowych i podpisanie umowy z uczestnikiem - lokalni koordynatorzy pomogą Ci w procesie podpisywania umowy. 

  • V. Etap wsparcia

    Nadanie nr ID wsparcia - otrzymasz od nas swój indywidualny numer wsparcia, z którego będziesz korzystał w projekcie. 

  • VI. Etap wsparcia

    Opłacenie usługi z własnych środków - swoje szkolenia opłacasz w pierwszej kolejności z własnych środków, zgodnie z ceną wybranego przez Ciebie szkolenia. 

  • VII. Etap wsparcia

    Udział uczestnika w wybranych usługach - uczestniczysz w szkoleniach zgodnie z wybranym harmonogramem.

  • VIII. Etap wsparcia

    Wypełnienie przez uczestnika ankiety oceniającej usługę w Systemie Oceny BUR.- po szkoleniu oceń je, wypełniając ankietę.  

  • IX. Etap wsparcia

    Przekazanie przez uczestnika do Operatora dokumentacji rozliczającej udział w usłudze (do 14 dni kalendarzowych od ukończenia usługi) - przekaż nam dokumenty po szkoleniu (fakturę, potwierdzenie zapłaty, ankietę). Masz na to 14 dni. 

  • X. Etap wsparcia

    Weryfikacja przez Operatora ww. dokumentów (do max. 7 dni kalendarzowych od dnia złożenia przez uczestnika dokumentów rozliczeniowych) - zweryfikujemy przekazane dokumenty w najszybszym możliwym terminie, maksymalnie w ciągu 7 dni.  

  • XI. Etap wsparcia

    Refundacja min. 80% kosztu dofinansowania usługi. - zwrócimy Ci na Twoje konto środki za udział w szkoleniu - będzie to ustalona wcześniej kwota, min. 80% poniesionych przez Ciebie kosztów (max koszt wsparcia tj usługi 5.000 zł netto , vat jest niekwalifikowalny). 

Harmonogram udzielania wsparcia

  • Nabór I – 26 września 2024 r.
  • Nabór II – listopad 2024 r.
  • Nabór III – styczeń 2025 r.
  • Nabór IV – marzec 2025 r.
  • Nabór V – maj 2025 r.
  • Nabór VI – wrzesień 2025 r.
  • Nabór VII – grudzień 2025 r.

Realizacja wsparcia

Przyznanie dofinansowania będzie odbywało się w następujących etapach:

  1. Osoba dorosła zainteresowana uzyskaniem wsparcia, zgłasza się do Operatora PSF osobiście lub za pomocą narzędzi elektronicznych.
  2. Na etapie rekrutacji wymagane jest złożenie kompletu dokumentów wymienionych w paragrafie 5 pkt 7 Regulaminu rekrutacji.
  3. Osoba dorosła, która dokonała wyboru usługi rozwojowej z BUR przedkłada dodatkowo kartę usługi wygenerowaną z BUR celem jej weryfikacji i akceptacji przez Operatora.
  4. Operator dokonuje weryfikacji dokumentów zgłoszeniowych pod kątem poprawności i kompletności dokumentów, w tym identyfikację przesłanek wystąpienia pomocy de minimis.
  1. Weryfikacja i zatwierdzenie dokumentów zgłoszeniowych oraz podpisanie umowy wsparcia następuje w terminie do 10 dni roboczych od dnia złożenia poprawnie wypełnionych oraz kompletnych dokumentów zgłoszeniowych. Po pozytywnej weryfikacji dokumentów Operator podpisuje z uczestnikiem umowę o przyznaniu wsparcia oraz nadaje uczestnikowi indywidualny numer identyfikacyjny (tzw. ID Wsparcia), który umożliwi zapisanie się na wybrane usługi rozwojowe w BUR. 
  2. Umowa wsparcia reguluje relacje pomiędzy Operatorem a uczestnikiem i zawiera między innymi: 
    1. warunki korzystania z dofinansowania, w tym konieczność dokonania oceny usługi rozwojowej; 
    2. informacje dotyczące maksymalnej wartości dofinansowania kosztów pojedynczej usługi rozwojowej (określonej kwotowo i procentowo);
    3. maksymalny termin na realizację usług rozwojowych i czas na ich rozliczenie (brak złożenia przez uczestnika rozliczenia usługi rozwojowej w terminie wskazanym w umowie może oznaczać, iż uczestnik nie uzyska refundacji); 
    4. listę dokumentów wymaganych na etapie rozliczenia środków oraz zasady kontroli i monitoringu świadczenia usług rozwojowych; 
    5. przedmiot usługi rozwojowej przewidzianej do realizacji w ramach umowy; 
    6. sposób rozliczenia dofinansowania; 
    7. informację o możliwości zmiany zapisów umowy; 
  1. Osoba dorosła zainteresowana uzyskaniem wsparcia, zgłasza się do Operatora PSF osobiście lub za pomocą narzędzi elektronicznych. 
  2. Operator zapewni pomoc w zakresie obsługi systemu BUR w celu wyboru określonej usługi rozwojowej oraz dodatkowe wsparcie uczestnikom projektu w zakresie co najmniej:
    1. zbudowania motywacji do rozwoju umiejętności/kompetencji lub nabycia kwalifikacji; 
    2. wsparcia w analizie potrzeb rozwojowych, w tym z wykorzystaniem modelu Bilansu Kompetencji; 
    3. wsparcia w wyborze odpowiednich usług rozwojowych w BUR; 
    4. identyfikacji nabytych umiejętności/kompetencji oraz wsparcia w ich walidacji i certyfikacji, w tym zachęcenie do założenia „Mojego portfolio” lub konta Europass. 
  3. Uczestnik dokonuje wyboru usług rozwojowych odpowiadających na jego potrzeby rozwojowe, zgodne z przeprowadzonym przez Operatora Bilansem Kompetencji.
  1. Podmiot świadczący usługi rozwojowe, realizuje usługę rozwojową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz aktualnym Regulaminem BUR. 
  2. Podmiot świadczący usługi rozwojowe realizuje usługę rozwojową zgodnie z harmonogramem oraz miejscem wskazanym w ofercie usługi rozwojowej. 
  3. Uczestnik biorący udział w projekcie, po otrzymaniu od Operatora indywidulanego numeru ID wsparcia, samodzielnie lub przy wsparciu Doradcy zawodowego wybiera usługi rozwojowe, które odpowiadają na jego potrzeby rozwojowe.
  4. Usługi te mogą prowadzić do nabycia kwalifikacji, w tym kwalifikacji pisanych do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.
  5. Uczestnik ponosi 100% kosztów za usługę rozwojową. 
  6. Podmiot świadczący usługę rozwojową wystawia dokument księgowy dla uczestnika, na rzecz którego zrealizował usługę rozwojową. 
  7. Podmiot świadczący usługę rozwojową powinien wydać zaświadczenie/certyfikat o ukończeniu usługi rozwojowej zawierające imię i nazwisko uczestnika, datę i miejsce przeprowadzenia usługi rozwojowej, liczbę godzin usługi oraz zakres tematyczny.
    1. Dofinansowanie usługi rozwojowej jest możliwe w przypadku, gdy zostały spełnione łącznie co najmniej poniższe warunki:
      1. zgłoszenie na usługę rozwojową zostało zrealizowane za pośrednictwem BUR;
      2. wydatek został rzeczywiście poniesiony na zakup usługi rozwojowej;
      3. wydatek został prawidłowo udokumentowany – faktura plus potwierdzenie zapłaty;
      4. usługa rozwojowa została zrealizowana zgodnie z założeniami określonymi w Karcie Usługi;
      5. usługa rozwojowa zakończyła się wypełnieniem ankiety oceniającej usługę rozwojową, zgodnie z Systemem Oceny Usług Rozwojowych określonym w Regulaminie BUR.
    2. Po zakończeniu realizacji usługi rozwojowej w celu dokonania refundacji kosztów przez Operatora, należy dokonać oceny usługi rozwojowej, zgodnie z zasadami określonymi w Systemie Ocen Usług Rozwojowych, stanowiącym załącznik nr 3 do Regulaminu BUR;
    3. Uczestnik zobligowany jest do złożenia Operatorowi w terminie do 14 dni kalendarzowych dokumentów niezbędnych do rozliczenia usługi rozwojowej m.in.:
      1. Wniosek o refundację kosztów usługi rozwojowej zawierający informację wskazujące na zrealizowane usługi rozwojowej, dane uczestnika, który wziął udział w usłudze rozwojowej;
      2. dokument księgowy poświadczający realizację usługi rozwojowej, wystawiony zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), zawierający poza danymi, który będzie odbiorcą usługi rozwojowej, imię i nazwisko uczestnika korzystającego z usługi rozwojowej, ID wsparcia oraz identyfikator karty usługi rozwojowej (faktura VAT – kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem);
      3. potwierdzenie poniesionego wydatku (dowód zapłaty za zakup usługi rozwojowej), np. poprzez przedstawienie wyciągu z rachunku bankowego;
      4. zaświadczenia od instytucji szkoleniowej/doradczej o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, zawierające co najmniej nazwę podmiotu świadczącego usługę rozwojową, imię i nazwisko uczestnika indywidualnego, datę przeprowadzenia usługi rozwojowej, zakres tematyczny usługi rozwojowej, liczbę godzin usługi rozwojowej oraz ID wsparcia.
    4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie wystawienia dokumentu księgowego i/lub zaświadczenia o ukończeniu usługi rozwojowej Operator wzywa do przedłożenia korekty dokumentów wystawionych przez podmiot świadczący usługi rozwojowe.
    5. Jako dokument księgowy niezbędny do rozliczenia usługi rozwojowej przyjęto rachunek/fakturę VAT (kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem), na której ma zostać wskazany zakres usługi rozwojowej, jej wartość, dane uczestnika oraz nr oferty w BUR. W przypadku usług rozwojowych, co do których nie mogą zostać wystawione faktury VAT, należy przedstawić inny równoważny dokument księgowy np. rachunek zawierający informacje o wykonanej usłudze. Nie dopuszcza się możliwości składania faktur proforma.
    6. Koszt podatku od towarów i usług (VAT) nie stanowi kosztu kwalifikowalnego usługi rozwojowej.
    7. Operator dokonuje niezwłocznie oceny i weryfikacji przekazanej dokumentacji, w tym weryfikuje m.in. czy dokonano oceny usług rozwojowych oraz innych elementów kwalifikowalności wydatków jednak nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od złożenia w/w dokumentów.
    8. Operator po otrzymaniu od wszelkich wymaganych dokumentów dotyczących realizacji usługi rozwojowej oraz ich pozytywnej weryfikacji zobligowany jest do wypłacenia dofinansowania na wskazane przez uczestnika projektu w umowie wsparcia konto bankowe.
    9. Na podstawie danych przekazanych przez uczestnika projektu, Operator wprowadza dane do systemu CST2021 razem z rejestrowanym w systemie wnioskiem o płatność.

Założony w projekcie koszt usług rozwojowych/szkoleniowa na osobę wynosi 5.000,00 zł

Pracownik może skorzystać z kilku form wsparcia w ramach określonego limitu. Tematyka szkoleń lub doradztwa powinna wynikać z przeprowadzonej autodiagnozy.

Wkład własny

  1. Warunkiem udzielenia wsparcia na usługi rozwojowe/szkoleniowe jest wniesienie przez uczestnika wkładu własnego w opłacie w wysokości maksymalnie 20% kosztów usługi rozwojowej/szkolenia. 


Projekt nie zakłada wsparcia w postaci pomocy de minimis.

Na etapie rekrutacji Uczestników Projektu, badane będzie wystąpienia przesłanek pomocy de minimis (weryfikacja na podstawie statusu Uczestnika Projektu na rynku pracy i tematyki szkolenia w kontekście identyfikacji pomocy de minimis na podstawie odpowiednich dokumentów, w tym zaświadczenia czy wyciągu z CEIDG). W przypadku wystąpienia przesłanek pomocy de minimis Operator podejmie działania zgodnie z zapisami Rozdz.VI zał.12 do Regulaminu wyboru projektów, tj. Operator odpowiada za udzielenie pomocy publicznej lub pomocy de minimis w ramach projektu i wykonywanie obowiązków z tym związanych wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, wskazanych w Rozdz.VI zał.12 do RWP,w szczególności weryfikacji poziomu otrzymanej pomocy w SUDOP przed udzieleniem pomocy de minimis. W przypadku wystąpienia przesłanek pomocy de minimis Operator odpowiada za udzielenie pomocy publicznej/pomocy de minimis w ramach projektu zgodnie z: rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1407/2013 z dn.18 grudnia 2013r. (…) i rozporządzeniem Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014r. 

Skip to content