Fundusze europejskie

Realizacja

Realizacja

Krok po kroku

Etapy wsparcia

W projekcie mogą wziąć udział mieszkańcy podregionów bialskiego i chełmsko-zamojskiego.
Rekrutacja będzie cykliczna, prowadzona w rundach średnio co dwa miesiące, w okresie IV 2024-XII 2025. Pierwszy nabór planowany jest w maju 2024 r.

  • I. Etap wsparcia

    Identyfikacja potrzeb potencjalnych uczestników - zapoznaj się z informacjami na naszej stronie, umów się z lokalnym koordynatorem w jednym z naszych biur lub w punkcie kontaktowym, które znajdziesz w każdym powiecie.  

  • II. Etap wsparcia

    Wybór przez potencjalnych uczestników usługi rozwojowej w BUR nasz doradca zawodowy pomoże Ci wybrać usługi rozwojowe; przeprowadzi Bilans Kompetencji, indywidualnie dobierze najlepsze szkolenia. 

  • III. Etap wsparcia

    Przekazanie przez potencjalnych uczestników dokumentacji zgłoszeniowych do Operatora - możesz liczyć na naszą pomoc w przygotowaniu, wypełnieniu i przesłaniu dokumentów. 

  • IV. Etap wsparcia

    Weryfikacja dokumentów zgłoszeniowych i podpisanie umowy z uczestnikiem - lokalni koordynatorzy pomogą Ci w procesie podpisywania umowy. 

  • V. Etap wsparcia

    Nadanie nr ID wsparcia - otrzymasz od nas swój indywidualny numer wsparcia, z którego będziesz korzystał w projekcie. 

  • VI. Etap wsparcia

    Opłacenie usługi z własnych środków - swoje szkolenia opłacasz w pierwszej kolejności z własnych środków, zgodnie z ceną wybranego przez Ciebie szkolenia. 

  • VII. Etap wsparcia

    Udział uczestnika w wybranych usługach - uczestniczysz w szkoleniach zgodnie z wybranym harmonogramem.

  • VIII. Etap wsparcia

    Wypełnienie przez uczestnika ankiety oceniającej usługę w Systemie Oceny BUR.- po szkoleniu oceń je, wypełniając ankietę.  

  • IX. Etap wsparcia

    Przekazanie przez uczestnika do Operatora dokumentacji rozliczającej udział w usłudze (do 14 dni kalendarzowych od ukończenia usługi) - przekaż nam dokumenty po szkoleniu (fakturę, potwierdzenie zapłaty, ankietę). Masz na to 14 dni. 

  • X. Etap wsparcia

    Weryfikacja przez Operatora ww. dokumentów (do max. 7 dni kalendarzowych od dnia złożenia przez uczestnika dokumentów rozliczeniowych) - zweryfikujemy przekazane dokumenty w najszybszym możliwym terminie, maksymalnie w ciągu 7 dni.  

  • XI. Etap wsparcia

    Refundacja min. 80% kosztu dofinansowania usługi. - zwrócimy Ci na Twoje konto środki za udział w szkoleniu - będzie to ustalona wcześniej kwota, min. 80% poniesionych przez Ciebie kosztów. 

Harmonogram udzielania wsparcia

  • Nabór I – sierpień 2024 r.
  • Nabór II – październik 2024 r.
  • Nabór III – styczeń 2025 r.
  • Nabór IV – marzec 2025 r.
  • Nabór V – maj 2025 r.
  • Nabór VI – wrzesień 2025 r.
  • Nabór VII – grudzień 2025 r.

Realizacja wsparcia

Przyznanie dofinansowania będzie odbywało się w następujących etapach:

  1. Osoba dorosła zainteresowana uzyskaniem wsparcia, zgłasza się do Operatora PSF osobiście lub za pomocą narzędzi elektronicznych.
  2. Na etapie rekrutacji wymagane jest złożenie kompletu dokumentów, w tym w szczególności dokumenty potwierdzające status na rynku pracy.
    Osoba dorosła, która dokonała wyboru usługi rozwojowej z BUR wysyła/składa formularz o dofinansowanie usługi rozwojowej wraz z niezbędnymi dokumentami, o których mowa w rozdziale III,
  3. Operator dokonuje weryfikacji dokumentów zgłoszeniowych pod kątem poprawności i kompletności dokumentów, w tym identyfikację przesłanek wystąpienia pomocy de minimis
  1. Weryfikacja i zatwierdzenie dokumentów zgłoszeniowych, w tym między innymi formularza o dofinansowanie usługi rozwojowej oraz podpisanie umowy wsparcia z osobą dorosłą następuje w terminie do 10 dni roboczych od dnia złożenia przez osobę dorosłą poprawnie wypełnionych oraz kompletnych dokumentów zgłoszeniowych. Po pozytywnej weryfikacji dokumentów zgłoszeniowych, Operator podpisuje z osobą dorosłą umowę o przyznaniu wsparcia oraz nadaje uczestnikowi indywidualny numer identyfikacyjny (tzw. ID Wsparcia), który umożliwi zapisanie się na wybrane usługi rozwojowe w BUR. 
  2. Umowa wsparcia będzie regulowała relacje pomiędzy Operatorem a osobą dorosłą i zawierała między innymi: 
    1. warunki korzystania z dofinansowania, w tym konieczność dokonania oceny usługi rozwojowej; 
    2. nformacje dotyczące maksymalnej wartości dofinansowania kosztów pojedynczej usługi rozwojowej (określonej kwotowo i procentowo);
    3. maksymalny termin na realizację usług rozwojowych i czas na ich rozliczenie (brak złożenia przez uczestnika rozliczenia usługi rozwojowej w terminie wskazanym w umowie może oznaczać, iż uczestnik nie uzyska refundacji); 
    4. listę dokumentów wymaganych na etapie rozliczenia środków oraz zasady kontroli i monitoringu świadczenia usług rozwojowych; 
    5. przedmiot usługi rozwojowej przewidzianej do realizacji w ramach umowy; 
    6. sposób rozliczenia dofinansowania; g) informację o możliwości zmiany zapisów umowy; Zapisy umowy powinny być skonstruowane w sposób możliwie prosty i czytelny. Osoba dorosła powinna zostać wcześniej szczegółowo poinformowana o zasadach przyznania mu wsparcia oraz zakresie przysługujących mu praw i obowiązków wynikających z umowy. Należy unikać nakładania na uczestników dodatkowych obciążeń administracyjnych, w tym w szczególności obowiązku przedstawiania dodatkowych załączników, dokumentów, zaświadczeń (o ile nie są wymagane). 
  1. Osoba dorosła zainteresowana uzyskaniem wsparcia, zgłasza się do Operatora PSF osobiście lub za pomocą narzędzi elektronicznych. 
  2. Operator zapewni pomoc w zakresie obsługi systemu BUR w celu wyboru określonej usługi rozwojowej oraz dodatkowe wsparcie uczestnikom projektu w zakresie co najmniej:
    1. zbudowania motywacji do rozwoju umiejętności/kompetencji lub nabycia kwalifikacji; 
    2. wsparcia w analizie potrzeb rozwojowych, w tym z wykorzystaniem modelu Bilansu Kompetencji; 
    3. wsparcia w wyborze odpowiednich usług rozwojowych w BUR; 
    4. identyfikacji nabytych umiejętności/kompetencji oraz wsparcia w ich walidacji i certyfikacji, w tym zachęcenie do założenia „Mojego portfolio” lub konta Europass. 
  3. Uczestnik dokonuje wyboru usług rozwojowych odpowiadających na jego potrzeby rozwojowe, zgodne z przeprowadzonym przez Operatora Bilansem Kompetencji. 
  4. W przypadku braku oferty w BUR dopasowanej do potrzeb określa zapotrzebowanie na konkretną usługę rozwojową. 
  1. Podmiot świadczący usługi rozwojowe, realizuje usługę rozwojową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz aktualnym Regulaminem BUR. 
  2. Podmiot świadczący usługi rozwojowe realizuje usługę rozwojową zgodnie z harmonogramem oraz miejscem wskazanym w ofercie usługi rozwojowej. 
  3. Uczestnik biorący udział w projekcie, po otrzymaniu od Operatora indywidulanego numeru ID wsparcia, samodzielnie lub przy wsparciu Doradcy zawodowego wybiera usługi rozwojowe, które odpowiadają na jego potrzeby rozwojowe.
  4. Usługi te mogą prowadzić do nabycia kwalifikacji, w tym kwalifikacji pisanych do Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji.
  5. Uczestnik ponosi 100% kosztów za usługę rozwojową. 
  6. Podmiot świadczący usługę rozwojową wystawia dokument księgowy dla uczestnika, na rzecz którego zrealizował usługę rozwojową. 
  7. Podmiot świadczący usługę rozwojową powinien wydać zaświadczenie/certyfikat o ukończeniu usługi rozwojowej zawierające imię i nazwisko uczestnika, datę i miejsce przeprowadzenia usługi rozwojowej, liczbę godzin usługi oraz zakres tematyczny.
    1. Dofinansowanie usługi rozwojowej jest możliwe w przypadku, gdy zostały spełnione łącznie co najmniej poniższe warunki: 
      1. zgłoszenie na usługę rozwojową zostało zrealizowane za pośrednictwem BUR; 
      2. wydatek został rzeczywiście poniesiony na zakup usługi rozwojowej; 
      3. wydatek został prawidłowo udokumentowany; 
      4. usługa rozwojowa została zrealizowana zgodnie z założeniami określonymi w Karcie Usługi; 
      5. usługa rozwojowa zakończyła się wypełnieniem ankiety oceniającej usługę rozwojową, zgodnie z Systemem Oceny Usług Rozwojowych określonym w Regulaminie BUR.
    2. Po zakończeniu realizacji usługi rozwojowej w celu dokonania refundacji kosztów przez Operatora, należy dokonać oceny usługi rozwojowej, zgodnie z zasadami określonymi w Systemie Ocen Usług Rozwojowych, stanowiącym załącznik nr 3 do Regulaminu BUR; 
    3. Następnie uczestnik zobligowany jest do złożenia Operatorowi w terminie do 14 dni kalendarzowych dokumentów niezbędnych do rozliczenia usługi rozwojowej m.in.: 
      1. Wniosek o refundację kosztów usługi rozwojowej zawierający informację wskazujące na zrealizowane usługi rozwojowej, dane uczestnika, który wziął udział w usłudze rozwojowej; 
      2. dokument księgowy poświadczający realizację usługi rozwojowej, wystawiony zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), zawierający poza danymi, który będzie odbiorcą usługi rozwojowej, imię i nazwisko uczestnika korzystającego z usługi rozwojowej, ID wsparcia oraz identyfikator karty usługi rozwojowej (faktura VAT – kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem); 
      3. potwierdzenie poniesionego wydatku (dowód zapłaty za zakup usługi rozwojowej), np. poprzez przedstawienie wyciągu z rachunku bankowego; 
      4. zaświadczenia od instytucji szkoleniowej/doradczej o zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, zawierające co najmniej nazwę podmiotu świadczącego usługę rozwojową, imię i nazwisko uczestnika indywidualnego, datę przeprowadzenia usługi rozwojowej, zakres tematyczny usługi rozwojowej, liczbę godzin usługi rozwojowej oraz ID wsparcia. 
    4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w sposobie wystawienia dokumentu księgowego i/lub zaświadczenia o ukończeniu usługi rozwojowej Operator wzywa do przedłożenia korekty dokumentów wystawionych przez podmiot świadczący usługi rozwojowe. 
    5. Jako dokument księgowy niezbędny do rozliczenia usługi rozwojowej przyjęto rachunek/fakturę VAT (kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem), na której ma zostać wskazany zakres usługi rozwojowej, jej wartość, dane uczestnika oraz nr oferty w BUR. W przypadku usług rozwojowych, co do których nie mogą zostać wystawione faktury VAT, należy przedstawić inny równoważny dokument księgowy np. rachunek zawierający informacje o wykonanej usłudze. Nie dopuszcza się możliwości składania faktur proforma. 
    6. Koszt podatku od towarów i usług (VAT) nie stanowi kosztu kwalifikowalnego usługi rozwojowej. 
    7. Operator dokonuje niezwłocznie oceny i weryfikacji przekazanej dokumentacji, w tym weryfikuje m.in. czy dokonano oceny usług rozwojowych oraz innych elementów kwalifikowalności wydatków jednak nie później niż w ciągu 7 dni kalendarzowych od złożenia w/w dokumentów. 
    8. Operator po otrzymaniu od wszelkich wymaganych dokumentów dotyczących realizacji usługi rozwojowej oraz ich pozytywnej weryfikacji zobligowany jest do wypłacenia dofinansowania na wskazane przez uczestnika projektu w umowie wsparcia konto bankowe. 
    9. Na podstawie danych przekazanych przez uczestnika projektu, Operator wprowadza dane do systemu CST2021 razem z rejestrowanym w systemie wnioskiem o płatność.

Założony w projekcie koszt usług rozwojowych/szkoleniowa na osobę wynosi 5.000,00 zł

Pracownik może skorzystać z kilku form wsparcia w ramach określonego limitu. Tematyka szkoleń lub doradztwa powinna wynikać z przeprowadzonej autodiagnozy.

Wkład własny

  1. Warunkiem udzielenia wsparcia na usługi rozwojowe/szkoleniowe jest wniesienie przez uczestnika wkładu własnego w opłacie w wysokości maksymalnie 20% kosztów usługi rozwojowej/szkolenia. 

Wartość pomocy de minimis dla uczestnika stanowi różnica między kosztem usługi a wysokością opłaty. 

Na etapie rekrutacji Uczestników Projektu, badane będzie wystąpienia przesłanek pomocy de minimis (weryfikacja na podstawie statusu Uczestnika Projektu na rynku pracy i tematyki szkolenia w kontekście identyfikacji pomocy de minimis na podstawie odpowiednich dokumentów, w tym zaświadczenia czy wyciągu z CEIDG). W przypadku wystąpienia przesłanek pomocy de minimis Operator podejmie działania zgodnie z zapisami Rozdz.VI zał.12 do Regulaminu wyboru projektów, tj. Operator odpowiada za udzielenie pomocy publicznej lub pomocy de minimis w ramach projektu i wykonywanie obowiązków z tym związanych wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących, wskazanych w Rozdz.VI zał.12 do RWP,w szczególności weryfikacji poziomu otrzymanej pomocy w SUDOP przed udzieleniem pomocy de minimis. W przypadku wystąpienia przesłanek pomocy de minimis Operator odpowiada za udzielenie pomocy publicznej/pomocy de minimis w ramach projektu zgodnie z: rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1407/2013 z dn.18 grudnia 2013r. (…) i rozporządzeniem Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014r. 

Skip to content